FCR logo

Blogs

Uzbāzīgas reklāmas laupa ienākumus! Kā veidot pelnošas reklāmas

Vidējais tiešsaistes lietotājs katru dienu saskaras pat ar tūkstošiem reklāmu. Un apjoms nav vienīgā problēma. Reklāmas kļūst arvien izplatītākas, nepatīkamākas un neizbēgamākas, jo lietotāji tiek bombardēti ar neatbilstošiem piedāvājumiem, uznirstošajiem logiem un mulsinošiem automātiskās atskaņošanas videoklipiem.

Lai gan trīs galvenie reklāmas bloķēšanas iemesli ir šādi: "Pārāk daudz reklāmu", "Reklāmas ir kaitinošas vai nenozīmīgas" un "Reklāmas ir pārāk uzmācīgas", labā ziņa ir tāda, ka patērētāju nepatika nav vērsta pret visām reklāmām:

  • 83% cilvēku uzskata, ka ne visas reklāmas ir sliktas.
  • 57 % ASV tiešsaistes lietotāju labprātāk filtrētu reklāmas, nevis bloķētu tās visas.
  • Tāpēc ir ļoti svarīgi, lai tirgotāji atšķirtu uzmācīgas un neuzmācīgas reklāmas.

Kas ir uzmācīga reklāma?

Uzmācīga reklāma ir uzbāzīga, nevēlama un neatbilstoša reklāma, kas tiek piedāvāta patērētājiem. Tās parādās negaidīti, bloķē vai aizsedz pamatlapu, uzmācīgi mirgo, atver jaunas lapas un logus vai atskaņo video un audio nepiemērotā laikā. Tas, protams, satrauc un attur lietotājus no jūsu piedāvājuma un zīmola, kas nozīmē, ka kampaņa ir neveiksmīga jau pašā sākumā.

Pētījumos konstatēts, ka gan datora, gan mobilo ierīču lietotāji uzskata: šādi reklāmu veidi ir vieni no uzmācīgākajiem.

Uznirstošās reklāmas

Vislielāko nepatiku izraisa uznirstošās reklāmas – 73% respondentu tās neatbalsta.

81% interneta lietotāju ir aizvēruši tīmekļa lapu uznirstošās reklāmas dēļ, galvenokārt tāpēc, ka viņiem nepatīk, ka viņiem liek aizvērt reklāmas. Patiesībā 89% respondentu sūdzas, ka uznirstošās reklāmas, kuru noņemšanai ir jānoklikšķina uz "X", ir ļoti nepatīkamas.

Mobilās reklāmas

Tās "nepatikas reitingā" ir uzreiz aiz uznirstošajām reklāmām – 70 % lietotāju tās nepatīk, iespējams, tāpēc, ka mazais ekrāna izmērs palielina uzmācību.

Viens uzmācīgas reklāmas piemērs mobilajā ierīcē ir tā dēvētās intersticiālās reklāmas, kas ir interaktīvas, pilnekrāna reklāmas, kuras aizsedz kādas lietotnes vai vietnes saskarni. Lai gan tās parasti parādās dabiskos pārejas punktos vai pārtraukumos starp saturu (piemēram, starp spēles līmeņiem), uzbāzīgas tās padara pilnais pārklājums.

Video reklāmas pirms satura

Trešajā vietā ar 57% neapmierinātību ir presticiālās video reklāmas – tiešsaistes video reklāmas, kas tiek atskaņotas pirms cita video satura ielādēšanas. Citi pētījumi pat liecina, ka šis ir visnepatīkamākais reklāmas veids, jo tas liek cilvēkiem justies piespiestiem skatīties jūsu reklāmu. Piemēram, YouTube nepārtinamās video reklāmas un pat reklāmas, kas ir izlaižamas pēc 5 sekundēm.

Automātiski atskaņotās video reklāmas

Nesen eMarketer atklāja, ka divas trešdaļas aptaujas respondentu uzskata: automātiskā video reklāma ar skaņu ir kaitinošākais tiešsaistes reklāmu veids, kam ar 55 % seko automātiskā video reklāma bez skaņas.

Tagad aplūkosim, kā šie uzmācīgo reklāmu veidi atšķiras no neuzmācīgajām reklāmām.

Uzmācīga reklāma pret neuzmācīgu reklāmu

Atšķirībā no uzmācīgām reklāmām neuzbāzīgās reklāmas nepārprotami netraucē lietotāja tiešsaistes pieredzi. Tās ir pasīvas, ļaujot patērētājam pašam pie tām nonākt, nevis uzspiežot tās patērētājiem. Tāpēc tās nav nepieciešams bloķēt, jo tās var viegli ignorēt.

Kamēr uzmācīgs mārketings bombardē tiešsaistes lietotājus ar nebūtisku saturu, neuzmācīgs mārketings ir mērķtiecīgs. Tāpēc, lai gan uzbāzīgas reklāmas var iegūt lielāku sasniedzamību un impresiju skaitu, neuzbāzīgas reklāmas ir personalizētākas, tādējādi sniedzot lielāku atdevi jeb, citiem vārdiem, peļņu.

Vēl viens uzmācīgas reklāmas risks ir tas, ka reklāmas bieži vien ir neatbilstošas vietnei, kurā tās atrodamas, un nespēj piesaistīt apmeklētāju interesi. Turpretī neuzbāzīgo reklāmu mārketings ir labi pārdomāts, un reklāmas tiek inteliģenti izvietotas vietnēs, lai piesaistītu lietotāju uzmanību.

Piemērs

Ja kāds lasa rakstu par automašīnām un tiek parādīta “Honda” dīlera reklāma, iespējams, ka pastāv lietotāja nodoms. Ja viņš lasa reklāmu par ballīšu plānošanu un tiek parādīta tāda pati “Honda” reklāma – nodoms līdzinās nullei.

Turklāt neuzbāzīgas reklāmas sniedz cilvēkiem izvēles brīvību: atskaņot videoklipu, noklikšķināt uz aicinājuma uz rīcību, utt.

Ņemot vērā šos uzmācīgo reklāmu trūkumus un zemo toleranci pret reklāmām, kas traucē lietotāja pieredzi, neuzmācīgām vienībām vajadzētu būt augstai prioritātei. Apsveriet citu pieeju:

  • Izveidojiet ļoti vērtīgas mārketinga kampaņas, kas vērstas uz klientu.
  • Izveidojiet izglītojošas, izklaidējošas, profesionālas reklāmas.
  • Līdzsvarojiet centienus pēc lielākas zīmola atpazīstamības ar izcila iespaida radīšanu.

Lūk, tuvāk aplūkojiet, kā to izdarīt!

Kā izvairīties no uzmācīgas reklāmas

Tālāk aprakstītās metodes ļauj uzņēmumiem demonstrēt lielisku līdzsvaru starp zīmola atpazīstamības palielināšanu un pozitīva iespaida radīšanu lietotājiem.

Maksas meklēšanas reklāmas

Ja maksas meklēšanas reklāma ir pareizi veidota (ar uz nolūku balstītiem atslēgvārdiem u. c.), tā ir saistoša un neuzbāzīga reklāma. Lietotājs pirmais jautā, nevis zīmols uzrunā un pārtrauc lietotāja pieredzi. Maksas meklēšanas reklāmas ir vērstas uz konkrētiem meklēšanas pieprasījumiem, tās sasniedz cilvēkus ar konkrētu nolūku, kuri jau ir meklējuši tādu risinājumu kā jūsu piedāvājums – nevis vienkārši cilvēkus, kas bezrūpīgi sērfo internetā.

Cilvēks, kas meklē Google meklē "satura mārketinga konsultantu", netiktu aizkaitināts, ja redzētu FCR Digital reklāmu par satura mārketingu!

Viņi jau meklē satura mārketinga risinājumu, tāpēc reklāma ir atbilstoša un nolūks ir augsts. Lietotājam ir izvēle noklikšķināt uz reklāmas vai turpināt meklēšanu, tāpēc tas netraucē lietotāja pieredzei.

Kad potenciālais lietotājs noklikšķina uz reklāmas, viņš tiek novirzīts uz tam paredzētu mērķlapu, kur var uzzināt vairāk par piedāvājumu. Patērētājiem ir ne tikai pilnīga kontrole pār reklāmām, kuras viņi redz un ar kurām viņi sadarbojas, bet arī pār konvertēšanu uz piedāvājumu.

Displeja reklāmas

Mārketinga automatizācijas tehnoloģijas (e-pasta mārketings, tīmekļa push paziņojumi u. c.) ļauj apkopot informāciju par auditorijām, lai izveidotu hipermērķtiecīgas kampaņas un nodrošinātu neuzbāzīgu displeja reklāmu pieredzi.

Piemēram, sociālo plašsaziņas līdzekļu displeja reklāmās tiek izmantoti demogrāfiskie dati un intereses, lai mērķētu un piesaistītu cilvēkus, kuri izrāda interesi par jūsu produktu vai pakalpojumu un, iespējams, jau ir izveidojuši kādu saikni ar jūsu zīmolu.

Tomēr atkārtota mērķauditorijas atlase nav vienīgais veids, kā palielināt atbilstību un samazināt uzmācību. Tikpat svarīga ir arī kontekstuāla reklāma tīmekļa lapās, kas balstīta uz šo lapu saturu (nevis uz iepriekšējo uzvedību). Piemēram, plūdu apdrošināšanas reklāma vietnē Weather.com ir ļoti kontekstuāla. Apmeklētāji jau ir apmeklējuši vietni, lai lasītu ar laikapstākļiem saistītu saturu, tāpēc ir loģiski, ka viņu uzmanību piesaistītu piedāvājums arī par laikapstākļiem.

Vietējās reklāmas

Vietējās reklāmas atbilst tās platformas, kurā tās tiek rādītas, izskatam un izjūtai, tāpēc tās ir mazāk traucējošas nekā citi reklāmas formāti. Tās var atrasties atvērtajā tīmeklī, piemēram, starp saistītu saturu.

Sponsorēts saturs ziņu plūsmā

Apmaksātie, sponsorētie raksti parādās kopā ar citiem rakstiem, tādējādi tiem ir raksturīgs konkrētās vietnes izskats un formāts.

Arī lielākā daļa reklāmu sociālajos medijos ir vietējās reklāmas. Piemēram, attēlu un ārējā video reklāma tieši “Facebook”  kanālā ir lokālā reklāma, jo tā saplūst ar pārējo saturu, īpaši retārgetinga reklāma.

Vienīgā atšķirība starp šo reklāmu un citiem ierakstiem plūsmā ir tā, ka reklāmā ir uzraksts "Sponsorēts", taču tas netraucē lietotāja pieredzi.

E-pasta reklāmas

Ja patērētāji izvēlas uzņēmuma digitālos biļetenus un reklāmas e-pasta vēstules, e-pasta reklāmas tiek uzskatītas par neuzbāzīgām. Lietotāji ir devuši atļauju zīmolam ienākt savā iesūtnē, un patērētāji joprojām var izvēlēties tās lasīt vai ignorēt. Tajos ir pat iekļauta iespēja pilnībā atteikties no abonēšanas, tāpēc indivīds var pilnībā kontrolēt savu izvēli.

Pat bez pieteikšanās vai abonēšanas e-pasta reklāmas joprojām var uzskatīt par neuzbāzīgām, ja tās atbilst lietotāja iepriekšējai uzvedībai tiešsaistē.

Izvairieties no uzmācīgām reklāmām, lai nodrošinātu labāku lietotāja pieredzi

Nekļūstiet par “reklāmas noguruma” upuri un, vēl ļaunāk, nepakļaujiet savas reklāmas bloķēšanai. Tā vietā, lai uzmācīgas reklāmas uzspiestu neieinteresētiem lietotājiem, līdzsvarojiet gan nepieciešamību pēc lielākas zīmola atpazīstamības, gan izcila iespaida sniegšanu.

Lai uzzinātu, kā “FCR Digital” var palīdzēt jums izveidot un izvērst vislabāko neuzbāzīgo kampaņu no reklāmas līdz mērķlapai pēc klikšķa, piesakieties bezmaksas konsultācijai jau šodien.

Citi raksti

B2B: Meta Reklāmas kā alternatīva LinkedIn

Sasniedziet savus ideālos B2B klientus Meta reklāmās par daļu no LinkedIn izmaksām, izmantojot šīs reklāmas radošās un mērķauditorijas mērķēšanas stratēģijas.

Uzzini vairāk

Desmit svarīgākie jautājumi par Google piekrišanas režīmu v2

Kas ir Google piekrišanas režīms v2 (Google Consent Mode v2) un kāpēc tas ir obligāts priekšnosacījums veiksmīgai mārketinga stratēģijai ikvienam, kas izmanto Google reklāmas un Analytics 2024. gadā?

Uzzini vairāk

FCR Digital sāk testēt Google Ads lielāko jaunumu – Demand Gen

Digitālā mārketinga aģentūra FCR klientiem dažādās nozarēs sākusi piedāvāt Google Ads produktu Demand Gen. Jaunajā, ar mākslīgo intelektu darbināmajā rīkā, kas tika izstrādāts īpaši sociālo platformu reklāmdevējiem, ir iekļautas jaunas funkcijas, inventārs un ieskats.

Uzzini vairāk