FCR logo

Blogs

Svētki nāk! Septiņi padomi, kā izveidot iedarbīgu sociālo mediju stratēģiju

Tuvojoties Ziemassvētku un Jaungada sezonai, daudzi uzņēmumi kļūst ievērojami aktīvāki sociālajos medijos – ikvienam īpaši jāpiepūlas, lai tieši viņa vēstījums taptu sadzirdēts un uzklausīts, pozitīvi ietekmējot sezonālos pārdošanas rādītājus un auditorijas iesaisti.

Lietas, kas zīmoliem ir ļoti svarīgas visa pārējā gada laikā, kļūst vēl būtiskākas, lai gūtu panākumus sociālajos plašsaziņas līdzekļos svētku sezonā, kad uzņēmumi cenšas pastiprināti piesaistīt uzmanību saviem produktiem, bet cilvēki ir izklaidīgāki un aizņemtāki, uzsver digitālā mārketinga aģentūras FCR speciālists Mārtiņš Tirzītis. 

Lūk, septiņi padomi, lai jūsu sociālo plašsaziņas līdzekļu stratēģija būtu gatava svētkiem!

1. Esiet noderīgs

Sniedziet savai auditorijai informāciju, ko tā meklē, izpelnieties tās uzticību un līdz ar to arī uzmanību. 

Vienkāršojiet klientu pieredzi, nodrošinot:

  • pieeju veikalam tieši no saviem sociālo tīklu profiliem; 
  • tiešās saites uz produktiem vai rezervācijas informāciju no jūsu ziņām, lai palīdzētu potenciālajiem klientiem ātri atrast vajadzīgo. 

Sadarbojieties ar atbalsta uzņēmumiem un partneriem, lai nodrošinātu vienotu iepirkšanos, un atzīmējiet šos uzņēmumus savos ziņojumos. Tas ne tikai palīdz jūsu klientiem, bet arī paplašina abu zīmolu sasniedzamību.

Pārspējiet konkurentus!

Apspriediet idejas, kā palīdzēt savai auditorijai vienkāršot dzīvi. Piedāvājiet paātrinātas piegādes iespējas vai papildu pakalpojumu priekšrocības, lai ietaupītu laiku saspringtās sezonas laikā. Piemēram, ja restorāns piegādā maltītes, piedāvājiet pievienot pasūtījumam traukus un vienreizlietojamos traukus, lai atvieglotu uzkopšanu pēc svētkiem. 

Nelielas nianses var radīt lielu atšķirību.

2. Veidojiet ietekmi 

Kā jūs palīdzat citiem šajā laikā? Neatkarīgi no tā, vai darbojaties pakalpojumu nozarē, mazumtirdzniecībā vai citā jomā, klienti vēlas atbalstīt savām kopienām draudzīgus uzņēmumus.

Sniedziet savu ieguldījumu kādā no šiem veidiem:

  • sniedziet sabiedrībai atbalstu, vācot pārtikas vai apģērbu ziedojumus; 
  • izmantojot savu fizisko atrašanās vietu kā ziedojumu nodošanas punktu labdarības organizācijām; 
  • neiesaistieties polarizējošās diskusijās, lai neaizskartu daļu savas auditorijas

Pārspējiet konkurentus!

  • Sadarbojieties ar kādu bezpeļņas organizāciju, lai palīdzētu savas kopienas locekļiem ietekmēt procesus. 
  • Uzņemieties kādu ziedojumu vākšanas kampaņu.
  • Sniedziet ģimenēm svētku maltītes.
  • Ļaujiet savas komandas locekļiem izvēlēties viņiem svarīgus mērķus.
  • Ja iespējams, atbalstiet šīs organizācijas ar laika vai naudas ziedojumiem. 

Piemēram, ASV restorāns  West Main Taproom + Grill piedāvā bezmaksas uzkodas ikvienam, kas ziedo vietējās bezpeļņas organizācijas ziemas mēteļu vākšanas akcijai. Viņi palīdz sabiedrībai un veicina jaunu biznesu – ieguvēji ir visi.

3. Atbilstiet klientu vajadzībām

Vai jūsu piedāvājums ir aktuāls vai atbilst jūsu klientu dzīvei? Kā jūs varat pārliecināties, ka tas tā ir?  Viens no vienkāršākajiem veidiem, kā noteikt, vai jūsu saturs sniedz vērtību jūsu auditorijai, ir vienkārši pajautāt. Cilvēkiem patīk dalīties ar savu viedokli, tāpēc izmantojiet šo iespēju, lai racionalizētu savu saturu.

Pārspējiet konkurentus!

Apvienojiet nozīmīgumu ar noderīgumu, un jūs noteikti iegūsiet nozīmīgus punktus savu klientu acīs. Sniedziet cilvēkiem noderīgu, savlaicīgu informāciju, kas atvieglo viņu dzīvi, un viņi atcerēsies jūs, kad pienāks laiks tērēt sūri, grūti nopelnītos eiro.

4. Atzīstiet klientu problēmas

Daži no jūsu klientiem šajā gadalaikā var saskarties ar grūtībām. Kā jūs varat palīdzēt mazināt šo stresu? 

Svētku sezona bieži vien rada milzīgu pasta sūtījumu (gan elektronisko, gan fizisko), reklāmu un soctīklu ierakstu pieplūdumu. Neesiet viens no šiem zīmoliem! 

Nav nepieciešams sūtīt e-pasta ziņojumus vairākas reizes dienā, ja vien neesat sagatavojis kaut ko tādu, par ko zināt: tas radīs labu rezonansi jūsu auditorijā. (Padoms: tas nav stāsts par 10% atlaižu kuponu!)

Pārspējiet konkurentus!

Padomājiet par lietām, ko jūsu zīmols var darīt, lai klientiem kaut ko atvieglotu, mazinātu stresu vai atvieglotu dzīvi. 

Piemēram, noalgojiet masieri, kas jūsu vestibilā piedāvātu masāžas krēslā, kamēr cilvēki gaida apmeklējumu. Ja jums ir lielas telpas, nodrošiniet piederumus un ieplānojiet nedēļas nogali, lai klienti varētu ierasties pie jums un iesaiņot svētku dāvanas. 

Samērā neliels ieguldījums jūsu klientu acīs var būt nenovērtējams, pat ja viņi vēl neizmanto jūsu piedāvātos pakalpojumus vai neiegādājas preces.

5. Pazīstiet savu auditoriju 

Ja jūs nepazīstat savu auditoriju, kā jūs varat sniegt viņiem to, ko viņi vēlas? Pirms aktīvās Ziemassvētku un Jaungada sezonas veltiet laiku, lai iepazītu savus auditorijas locekļus un klientus, lai pārliecinātos, ka uzrunājat viņus tā, lai gūtu rezonansi. 

Esiet iekļaujoši, ņemot vērā, ka daudziem cilvēkiem ir atšķirīgi svētki un tradīcijas. Atzīstiet: lai gan ne visi esam vienādi, varam svinēt svētkus kopā neatkarīgi no atšķirībām.

Pārspējiet konkurentus!

Iepazīstiet arī savu konkurentu auditoriju un palieliniet savu ietekmi, ja konkurenti nespēj to izdarīt. Esiet pieejami kopienas grupās, lai sniegtu palīdzību, kad jūsu konkurenti nepilda savas saistības pret klientiem.

6. Lieki netērējiet cilvēku laiku

Nepalieliniet jau tā visu pārņemošo svētku troksni. Pārliecinieties, ka ziņām, e-pastiem un citiem paziņojumiem ir jēga un tos ir vērts izlasīt, un pēc tam sekojiet līdzi klientu pieredzei no A līdz Z. 

Piemēram, organizējot plašu kampaņu sociālajos medijos, bet pēc tam liekot cilvēkiem gaidīt 40 minūtes uz plānoto tikšanos, varat nosvītrot visu ieguldīto darbu. Turklāt pārliecinieties, ka jūsu piedāvājumi patiešām ir tā vērti, lai uz tiem uzklikšķinātu. 

Liela mēroga kampaņa par milzīgu izpārdošanu vai milzīgu atlaidi, kas realitātē piedāvā 10% atlaidi vai ierobežotu izpārdošanu tikai konkrētām precēm, nav tikai laika izšķiešana. Jūs sarūgtināsiet savus klientus un zaudēsiet viņu uzticību, tādējādi samazinot vēlmi iepirkties pie jums vai izmantot jūsu pakalpojumus tagad vai nākotnē. 

Pārspējiet konkurentus!

Atrodiet veidu, kā ietaupīt cilvēku laiku. Viegla atgriešanas procedūra, paātrinātas tikšanās iespējas un atbalsta pakalpojumi ir lieliski veidi, kā atvēlēt saviem klientiem nedaudz vairāk laika aizņemtajā svētku sezonā. 

7. Izstrādājiet plānu 

Informēšanas kampaņas, pārdomāta rīcība un labi nodomi nesniegs gaidītos rezultātus, ja nezināsiet savus mērķus un neatradīsiet ceļu, kā tos sasniegt. Izplānojiet savu saturu un izstrādājiet plānu veicināšanas pasākumiem! 

Plānojiet ziņojumus iepriekš, lai palīdzētu racionalizēt jūsu saspringto grafiku, bet pārliecinieties, ka varat apturēt gan organiskās, gan apmaksātās kampaņas, ja notiek kaut kas tāds, kas varētu likt jūsu saturu uztvert kā neiejūtīgu vai neatbilstošu jūsu auditorijai. 

Izvirziet reālistiskus mērķus un gaidas, kā arī izstrādājiet procedūru, kā rīkoties, ja gaidas netiek piepildītas vai kaut kas neizdodas.

Neviens nav ideāls, un klienti to saprot. 

Taču tas, kā jūs rīkojaties šajos nepilnību brīžos, var nodrošināt, ka jūs zaudēsiet klientu vai iegūsiet zīmola atbalstītāju uz mūžu. Noteikti attiecīgi reaģējiet.

Pārspējiet konkurentus!

Izveidojiet īpašu produktu vai piedāvājumu, par kuru jūsu klienti būs sajūsmā. Piemēram, Nerdy Nuts  zina, ka viņu faniem patīk jaunas garšas un īpaši piedāvājumi. Kā vēsta resurss Searchengineland, šogad uzņēmums piedāvā Adventes kalendāru ar dažādām – gan iecienītām, gan pavisam jaunām – garšām. Atbilstoši zīmolam, aktuāli, aizraujoši un – apvienojumā ar viņu fantastisko atbalstu sociālajos medijos – noderīgi. 

Palieliniet iesaisti brīvdienu laikā

Gūstiet prieku no soctīklu ziņojumiem! Sociālie mediji līdzekļi ir paredzēti iesaistei un mijiedarbībai. 

Kopīgojiet attiecīgos zīmola vēstījumus tā, lai mudinātu savu auditoriju ne tikai iepazīties ar jums, bet arī sazināties ar jums un kopīgot jūsu saturu. Jautrs, pozitīvs, uzmundrinošs svētku saturs ne tikai uzlabo auditorijas noskaņojumu, bet arī palīdz iemīlēt jūsu zīmolu.

Citi raksti

B2B: Meta Reklāmas kā alternatīva LinkedIn

Sasniedziet savus ideālos B2B klientus Meta reklāmās par daļu no LinkedIn izmaksām, izmantojot šīs reklāmas radošās un mērķauditorijas mērķēšanas stratēģijas.

Uzzini vairāk

Desmit svarīgākie jautājumi par Google piekrišanas režīmu v2

Kas ir Google piekrišanas režīms v2 (Google Consent Mode v2) un kāpēc tas ir obligāts priekšnosacījums veiksmīgai mārketinga stratēģijai ikvienam, kas izmanto Google reklāmas un Analytics 2024. gadā?

Uzzini vairāk

FCR Digital sāk testēt Google Ads lielāko jaunumu – Demand Gen

Digitālā mārketinga aģentūra FCR klientiem dažādās nozarēs sākusi piedāvāt Google Ads produktu Demand Gen. Jaunajā, ar mākslīgo intelektu darbināmajā rīkā, kas tika izstrādāts īpaši sociālo platformu reklāmdevējiem, ir iekļautas jaunas funkcijas, inventārs un ieskats.

Uzzini vairāk