FCR Digital logo latviešu versija ar tekstu "Digitālā mārketinga aģentūra".
Blogs

Facebook reklāmas vs Google reklāmas: kuru izvēlēties?  

Facebook Ads (Meta) un Google Ads turpina dominēt globālajā digitālās reklāmas industrijā un, saprotams, tas tuvākajā nākotnē nemainīsies. Tomēr svarīgi saprast, kā izmantot šīs platformas maksimāla rezultāta sasniegšanai, nevis “dedzināt” mārketinga budžeta resursus, negūstot vēlamo atdevi.

Šajā rakstā izskaidrosim, kāpēc Google Ads ir efektīvākas klientiem ar skaidru pirkšanas nodomu, bet Facebook Ads  izceļas auditorijas segmentēšanā, zīmola atpazīstamībā un vizuālo produktu reklamēšanā. Sniegsim arī ieskatu  pasaules un Latvijas tirgus tendencēs.  

Katra platformai – savi uzdevumi  

Facebook Ads ir ieteicams izmantot situācijās, kad galvenais mērķis ir palielināt zīmola atpazīstamību, sasniegt plašu  auditoriju un piesaistīt uzmanību ar vizuāliem materiāliem. Tas ir īpaši efektīvi, ja uzņēmumam ir vizuāls produkts (mode,  interjers, skaistumkopšana, e-komercija) vai ja nepieciešams ātri notestēt jaunu piedāvājumu. Facebook Ads arī labi  strādā interešu un demogrāfijas mērķēšanā, ļaujot ļoti precīzi sasniegt konkrētas grupas. Turklāt tas ir viens no  labākajiem kanāliem retārgetingam, lai atkārtoti sasniegtu cilvēkus, kuri jau ir mijiedarbojušies ar uzņēmumu,” uzsver  Facebook Ads speciāliste Kristīna Blaua.  

Savukārt Google Ads ir visefektīvākais, ja cilvēki aktīvi meklē konkrētu produktu vai pakalpojumu, un uzņēmums vēlas  parādīties tieši tajā brīdī, kad pircējs ir gatavs rīkoties. Tas ir ideāls risinājums lokālajiem pakalpojumiem, e-komercijai  un situācijām, kur svarīgas ir ātras konversijas — zvani, rezervācijas vai pirkumi. Google Ads izceļas ar precīzu nodoma  mērķēšanu, jo reklāmas tiek rādītas pēc konkrētiem atslēgvārdiem. Papildus tam tas ir lielisks kanāls, ja nepieciešams  piesaistīt kvalitatīvus klientus ar skaidru mērķi,” skaidro Google Ads eksperts Mārtiņš Tirzītis.  

Izmaksu un vērtības salīdzinājums  

Google Ads Latvijā un pasaulē 

Vietējie digitālā mārketinga pakalpojumu sniedzēji Latvijā norāda, ka vidējā klikšķa cena (CPC) reklāmām varētu būt  relatīvi zema — bieži robežās ap 0,10–0,50 eiro atkarībā no nozares un konkurences.  

Globāli un Eiropā kopumā tipiskās CPC vērtības Google Ads bieži ir krietni augstākas — Search tīklā vidēji CPC var  svārstīties ap 2–4 ASV dolāriem (vai vairāk) atkarībā no nozares, savukārt reklāmām ar lielāku konkurenci (piemēram,  finanšu, juridiskie pakalpojumi) CPC var būt vēl augstāks.  

Tas nozīmē, ka reklāmas izmaksas Latvijā var būt zemākas nekā daudzās citās valstīs — jo konkurence un  reklāmdevēju skaits ir mazāks. Savukārt globāli mērķējot uz lielākiem tirgiem, ar līdzīgu atslēgvārdu un konkurences  līmeni Google Ads var būt ievērojami dārgāks,” skaidro M. Tirzītis.  

Facebook Ads Latvijā un pasaulē 

Latvijā reklāmas cena uz 1000 skatījumiem (CPM) varētu būt aptuveni 5–15 eiro, savukārt klikšķa cena (CPC) bieži tiek  minēta kā 0,10–2,00 eiro, atkarībā no nozares un mērķauditorijas.  

Globāli 2025. gadā vidējais CPC Facebook reklāmām ir apmēram 0,82 ASV dolāri. Globālā CPM mediānvērtība  pēdējos mēnešos ir bijusi ap 5,97 ASV dolāri par 1000 skatījumiem.  

Tas nozīmē, ka reklāmu izmaksas Latvijā varētu būt līdzīgas vai nedaudz augstākas nekā globālie vidējie rādītāji — ja  reklāmdevējs mērķē uz vietēju publiku un izmanto optimizētu stratēģiju,” komentē K. Blaua. 

Kuru platformu izvēlēties?  

Izvēlies Facebook Ads, ja:  

● Vēlies veidot zīmola atpazīstamību  

● Produkts ir vizuāli pievilcīgs  

● Budžets ir ierobežots  

● Nepieciešama precīza auditorijas mērķēšana  

Izvēlies Google Ads, ja:  

● Klienti meklē pēc konkrēta produkta/pakalpojuma  

● Svarīgas ātras konversijas  

● Bizness ir lokāls vai uz pakalpojumu orientēts  

● Ir budžets atslēgvārdu konkurencei  

Tādējādi var teikt, ka nav viena universāli labākā kanāla — abi ir spēcīgi savās nišās. Google Ads dominē, kad  klientam jau ir pirkšanas nodoms. Facebook Ads dominē zīmola veidošanā, auditorijas izaugsmē un radošajā komunikācijā.  

Optimālais risinājums Latvijā un pasaulē — abu platformu kombinēšana, kur Google piesaista cilvēkus ar nodomu,  bet Facebook palīdz tos iesaistīt, atkārtoti uzrunāt un pārvērst ilgtermiņa klientiem. 

Citi raksti

Facebook reklāmas vs Google reklāmas: kuru izvēlēties?  

Facebook Ads (Meta) un Google Ads turpina dominēt globālajā digitālās reklāmas industrijā un, saprotams, tas tuvākajā nākotnē nemainīsies. Tomēr svarīgi saprast, kā izmantot šīs platformas maksimāla rezultāta sasniegšanai, nevis “dedzināt” mārketinga budžeta resursus, negūstot vēlamo atdevi.

Uzzini vairāk

Google ievieš vienotu atzīmi Sponsored Results. Kā tas ietekmēs PPC?

Google ievieš jaunu globālu reklāmu marķējumu “Sponsored Results” — noskaidrosim, kā tas ietekmēs apmaksāto meklēšanu.

Uzzini vairāk

Google Ads testē jaunus reklāmai veltītus budžeta rīkus

Google Ads testē rīkus, kas ļauj paātrināt rezultātu sasniegšanu un gudrāk mainīt reklāmas apjomu īstermiņa akcijās, dodot mārketinga komandām lielāku kontroli pār kampaņām situācijās, kad laiks ir svarīgs.

Uzzini vairāk