FCR logo

Blogs

Pieci SEO labākās prakses piemēri Melnajai piektdienai un svētku sezonai

Pasaules lielākā iepirkšanās sezona – no Melnās piektdienas līdz Ziemassvētkiem – ir klāt. Vēlaties palielināt savu svētku pārdošanas apjomu? Vislabāk plānot laikus, bet arī pēdējā brīdī var īstenot kādu no SEO ieteikumiem.

Šajā rakstā aplūkosim dažus SEO padomus, kas palīdzēs jums veiksmīgi pavadīt svētku sezonu un plānot nākamo.

Izveidojiet īpašas mērķa lapas Melnajai piektdienai 

Lai palielinātu atrodamību ar Melno piektdienu un kiberpirmdienu saistītos meklējumos, vēlams izveidot sezonālajām atlaidēm veltītu mērķlapu. Lai atrastu labākos piedāvājumus, lietotāji bieži meklēs atslēgvārdu kombinācijas, kas ietver [zīmola nosaukums] vai [produkts], kā arī vārdus: piedāvājumi, atlaides vai akcijas.

Izmantojot Google Trends vēsturiskos rezultātus, iespējams noskaidrot, kādas izvēles ir populāras noteiktās produktu kategorijās. Ja iecere ir piešķirt atlaides Melnajā piektdienā vai kiberpirmdienā, iespējams, vērts katram produktam vai pakalpojumam veltīt atsevišķu lapu.

Ja iespējams, labāk sākt plānot šo mērķlapu un to satura izveidi pēc iespējas laicīgāk, atgādina resurss Search Engine Land.

Pēc tam, kamēr šīs lapas patiešām ir aktuālas, ievietojiet 302 pāradresāciju (pagaidu pāradresāciju, nevis pastāvīgu 301 pāradresāciju). Tādējādi jūs iegūsiet pietiekami daudz laika, lai sagatavotu lapas Ziemassvētku patērētājiem un Google rūpīgi pārbaudītu vietni. 

Vēl labāk, jūs varētu izveidot "mini vietni" ar Melnās piektdienas/ Ziemassvētku tematikai veltītām lapām, ko var slēpt no apmeklētājiem, līdz tuvojas svētku sezona.

Kad lapas izveidotas, tās jāpievieno XML vietnes kartei un navigācijai. Atcerieties, ka šo jauno mērķlapu izveides mērķis ir ģenerēt datplūsmu no meklējumiem, kas saistīti at atlaidēm un Ziemassvētkiem. 

Tomēr pārliecinieties, ka atkārtotie apmeklētāji var redzēt atjauninātās lapas, lai izmantotu jūsu svētku piedāvājumus. Pievienojot jaunās lapas savai vietnes kartei, jūs nodrošināsiet tādas kartes izveidi, kas ļauj pārlūkiem tās ātri atrast un indeksēt.

Veicot šīs divas darbības, jūs palielināsiet savu jauno svētku mērķlapu redzamību gan apmeklētājiem, gan meklētājprogrammu rāpotājiem.

Atcerieties: ar brīvdienām saistītie URL jūsu vietnē nav īslaicīgi. Tāpēc ir svarīgi, lai šīs lapas būtu aktuālākas pēc iespējas ilgāk, atgādina digitālā mārketinga aģentūras "FCR Digital" speciālists Mārtiņš Tirzītis. 

Koncentrējieties uz lietotāja pieredzi

Ziemassvētku pircējiem tiešsaistē galvenā prioritāte vienmēr ir atrast izdevīgākos piedāvājumus. Šogad vairāki tirgotāji izstrādājuši rīkus un filtrus, lai atvieglotu Melnās piektdienas un kiberpirmdienas izpārdošanu atklāšanu un atlasi.

Pircēji kļūst īpaši neapmierināti, kad nespēj viegli atrast piedāvājumus tīmekļa vietnē vai sastopas ar precēm, kuru nav noliktavā, pēc tam, kad kādu laiku pārlūkojuši jūsu vietni. 

Tā kā tiešsaistes pircējiem ir tik vienkārši ātri pārslēgties uz konkurenta piedāvājumu, zīmoliem vajadzīgas noteiktas izmaiņas, lai noturētu klientus savās vietnēs un mudinātu iepirkties.

Svarīgi ir šādi elementi:

  • precizētas navigācijas izmantošana; 
  • iepirkumu grozu optimizēšana; 
  • lapas lietotāju pieredzes uzlabošana.

Precizēta navigācija

Precizēta navigācija (faceted navigation) ir veids, kā palīdzēt klientiem atrast tieši to, kas viņiem nepieciešams, ļaujot viņiem personalizēt meklēšanu, nodrošinot daudzus filtrus atkarībā no saraksta kritērijiem.

Īstenojot precizēto navigāciju, varat saskarties ar šādām problēmām:

  • satura dublēšanās; 
  • uzpūsta indeksēšana (index bloat – kad meklētājprogrammas indeksē jūsu vietnes lapas, kurām nav meklēšanas vērtības; 
  • pārmeklēšanas problēmas. 

Pieejamas dažādas metodes, lai risinātu aspektētās navigācijas problēmas gan mazās, gan lielās vietnēs. 

Iepirkumu grozu optimizēšana

Apsveriet arī šādus ieteikumus par iepirkumu groza optimizāciju.

Piedāvājiet vairākas piegādes iespējas

Svarīgi nodrošināt dažādas piegādes alternatīvas, lai apmierinātu klientu vajadzības. Šīm iespējām jāietver, piemēram, regulāra vietējā piegāde, piegāde nākamajā vai tajā pašā dienā (ziedu veikalu gadījumā), piegādes izmaksas un vietējais piegādes pakalpojums.

Piedāvājiet dažādas maksājumu metodes

Tūkstošgades un Z paaudzes klienti, kas ir ietekmīgākie digitālie patērētāji, pieprasa dažādas maksājumu alternatīvas. Ja vēlamā metode nav pieejama, viņi atteiksies no pirkuma pie jums, nodoma iegādāties konkrēto produktu. Viņi sāks jaunu meklēšanu un pabeigs šo pirkumu citur.

Iespēja izveidot kontu un reģistrēties, izmantojot sociālos plašsaziņas līdzekļus

Tāda konta izveide, kas ietver manuālu datu ievadīšanu, potenciāli var izraisīt atteikšanos no pirkuma. 

Tā vietā, lai pavadītu laiku, aizpildot personisko informāciju katram darījumam e-komercijas vietnē, patērētāji vēlas ātru pirkuma veikšanu.

Nosūtiet e-pasta paziņojumus par atteikšanos no groza

Neatkarīgi no tā, vai klients atstāja grozu tāpēc, ka vienkārši pārlūkoja preces, vai arī uzmanības novēršanas dēļ, personalizēta ziņa, kas atgādina, ka grozā ir kādas lietas, varētu pamudināt klientu vēlreiz pārbaudīt grozu.

Iespēja izmantot atlaižu kuponus

Tādas sadaļas pievienošana, kurā klientus var aicināt izmantot atlaižu kuponus, ir vēl viena e-komercijas taktika, kas mudina pabeigt darījumu. Klientiem patīk akcijas, un viņi nelaidīs garām iespēju izmantot atlaižu kuponu.

Testēšana VISĀS mobilajās ierīcēs

Apsveriet savas tīmekļa vietnes mobilās reaģēšanas spēju novērtēšanu agrīnā tīmekļa vietnes izveides posmā.  Šādā veidā varēsiet savlaicīgi identificēt un novērst problēmas, pirms slikta lietotāja pieredze jums izmaksā ieņēmumu kritumu.

Ievietojiet pielāgotu 404. kļūdas lapu

Ja kāda produkta darbība ir pārtraukta vai ja apmeklētājs ievada kļūdainu URL, 404 kļūdas lapas ievietošana novērsīs klientu plūsmas nonākšanu strupceļā. Tā arī nepieļaus situāciju, kad apmeklētājs tīmekļa vietnē neko neatrod.

Lietotāja pieredzes uzlabošana

Darbs pie galveno tīmekļa vitrāžu (URL) un lapas pieredzes uzlabošanas var nodrošināt ievērojamu ieņēmumu pieaugumu, jo uzlabojas datplūsma. Saskaņā ar resursu Web.Dev vairāki zīmoli piedzīvojuši līdz pat 70% ieņēmumu pieaugumu, strādājot pie savas lapas lietotāja pieredzes. 

Pārliecinieties, ka lapas lietotāja pieredzi veidojošie elementi ir vislabākajā iespējamajā kvalitātē. 

Kad runa ir par galvenajiem tīmekļa vitālajiem rādītājiem (core web vitals, CWV), ir ļoti svarīgi pieņemt lēmumus, pamatojoties uz visprecīzākajiem datiem. Labākie rīki, lai novērtētu CWV:

  • Google Lighthouse. Šis rīks jebkurā laikā sniedz vērtējumu par tīmekļa vietni vai URL. Tas ir noderīgs, lai sniegtu priekšstatu par to, kur kaut kas varētu būt nepareizi un kur sākt padziļinātāku izpēti. Datu veids: laboratorijas dati (simulators). 
  • PageSpeed Insights. Datu veids: laboratorijas un lauka (reālu lietotāju dati).
  • CRUx.
  • Google meklēšanas konsole.
  • Screaming Frog.
  • New Relic.

Strādājiet ar maksas meklēšanu

Lai gan melnā piektdiena un kiberpirmdiena ir gada svarīgākā nedēļas nogale mazumtirdzniecībā, ir svarīgi saskaņot organiskās meklēšanas stratēģiju ar maksas meklēšanu. Tas nodrošina jūsu lietotājiem pēc iespējas vienotāku daudzkanālu pieredzi.

Jūsu maksas meklēšanas kampaņai, tāpat kā SEO stratēģijai, jābalstās uz vēsturisko reklāmas snieguma datu un svaigu atslēgvārdu kombināciju.

Lūk, dažas lietas, kas jāatceras, plānojot svētku sezonas PPC kampaņu.

  • reklāmu izsoles Melnajā piektdienā un Ziemassvētku sezonā var apgrūtināt jūsu budžetu. Esiet piesardzīgi, izvēloties mērķa atslēgvārdus maksas reklāmām.
  • Palaidiet sponsorētās reklāmas pirms aktīvās Melnās piektdienas un Ziemassvētku iepirkšanās sezonas, kad ir mazāka konkurence. Šogad svētku iepirkšanās sākas agrāk nekā parasti.
  • Veicot apmaksātas sociālās kampaņas, neaizmirstiet saskaņot kampaņas mērķus ar attiecīgo piltuves posmu.
  • Neaizmirstiet atvēlēt daļu no sava budžeta testa reklāmām. Izmēģiniet Tiktok, Google Ads vai LinkedIn sponsorētos ziņojumus.

Optimizējiet sava uzņēmuma Google profilu

Neatkarīgi no tā, vai esat mazs uzņēmums vai liels zīmols, Google biznesa profils (GBP) var būt nozīmīgs ienākumu avots, ja tas ir pareizi optimizēts. Lūk, dažas lietas, ko varat darīt Melnās piektdienas un Ziemassvētku sezonā, lai palielinātu ieņēmumus.

  • Izveidojiet kategoriju sadaļu katrai sezonai. Piemēram, izveidojiet kategorijas sadaļu saviem Melnās piektdienas produktiem, un, kad tā beigsies, dzēsiet kategoriju un izveidojiet jaunu kategoriju Ziemassvētkiem. 
  • Pārliecinieties, ka esat pievienojis visu nepieciešamo informāciju par piegādi svētku sezonas laikā. Tas ir ļoti svarīgi, jo informācijas trūkums var beigties ar sliktām atsauksmēm.
  • Izveidojiet GBP ziņojumus (pietiek ar vienu reizi nedēļā), lai informētu savu auditoriju par gaidāmajiem piedāvājumiem, piegādes laikiem un citiem svarīgiem jūsu uzņēmuma un produktu aspektiem. 
  • Mudiniet savus klientus atstāt atsauksmes un vienmēr atbildiet uz viņu komentāriem. 

Uzlabojiet digitālo PR un saites

Dienās pirms Melnās piektdienas un tās laikā būs daudz rakstu, kuros tiks izmantotas frāzes "melnā piektdiena", "darījums" vai "piedāvājums". Tas tikai ilustrē, cik ļoti žurnālisti ir izsalkuši pēc Melnās piektdienas izpārdošanas materiāliem. Jūsu uzņēmumam turpmākajās nedēļās noteikti vajadzētu popularizēt jūsu e-komercijas uzņēmuma Melnās piektdienas piedāvājumus attiecīgajiem plašsaziņas līdzekļiem. 

Lūk, dažas lietas, ko varat darīt, lai iegūtu saites pirms svētku sezonas un tās laikā.

  • Nosūtiet žurnālistiem, kas raksta par Melno piektdienu un Ziemassvētku īpašajiem piedāvājumiem, sarakstu ar saviem populārākajiem produktiem, pievienojot fotoattēlus un cenas.
  • Ņemiet vērā, ka plašsaziņas līdzekļus pārpludinās Melnās piektdienas pieprasījumi, tāpēc uzmanīgi izvēlieties, kā pielāgot savu piedāvājumu un kam jūs to adresējat. 
  • Uzraugiet ar Melno piektdienu vai Ziemassvētkiem saistītos plašsaziņas līdzekļu pieprasījumus.
  • Sanāciet kopā ar savu komandu, ieplānojiet un radiet labu saturu, ko popularizēt pirms svētku sezonas un tās laikā. Tas varētu būt ziņojums, ko var publicēt plašsaziņas līdzekļos, sadarbība ar kādu ietekmīgu personu, PR triks, pasākums vai kas cits.

Ko darīt, ja ieņēmumi samazinās pat ar vislabāko SEO stratēģiju?

Iedomājieties, ka jūsu komanda vai jūs pats:

  • esat vairākus mēnešus iepriekš gatavojušies Melnās piektdienas un Ziemassvētku sezonai;
  • ieguvuši fantastiskas saites nacionālajos plašsaziņas līdzekļos, kā arī lielu iesaisti sociālajos plašsaziņas līdzekļos; 
  • izstrādāta laba SEO stratēģija.

Jūs konstatējat, ka datplūsmas un rangu rezultāti ir lieliski, un jūs nav ietekmējis neviens algoritma atjauninājums.  Tomēr, neraugoties uz to visu, jūs novērojat ievērojamu ieņēmumu samazinājumu.

Tieši tad ir svarīgi izvērtēt visus iespējamos ārējos notikumus un novērtēt, kas varētu ietekmēt patērētāju uzticēšanos.

Patērētāju uzticības samazināšanās, ko ietekmē pašreizējā globālā ekonomiskā krīze un vispārējais pesimisma stāvoklis, ir 2022. gadā diezgan izplatīta parādība. No tā neciešat tikai jūs: pieprasījums zīmoliem un aģentūrām iegūt klientu uzticību ir lielāks nekā jebkad agrāk. 

Labā ziņa: neraugoties uz plaši izplatīto pesimismu, patērētāju uzvedība uzrāda optimisma pazīmes. 

Daži varētu domāt: "SEO Melnajai piektdienai ir lieliska tēma. Bet no visiem SEO interesējošajiem aspektiem ekonomika un ekonomikas virzītājspēki? Ne SEO." 

Jums būs jāizskaidro ieinteresētajām personām, kāpēc, neraugoties uz ievērojamām investīcijām SEO un labiem rezultātiem organiskās datplūsmas un iesaistīšanās jomā, vērojams ieņēmumu samazinājums. 

Zinot, kas ietekmē jūsu patērētāju uzticēšanos, jābūt uzmanīgiem, izstrādājot satura un saišu kampaņu prāta vētras. Neiejūtīga/pretrunīga satura, PR vai sociālā kampaņa, jā nodrošinās atsauces un publicitāti, bet var arī vienā mirklī iznīcināt zīmola reputāciju.

Mārketinga ekspertu uzdevums ir novērtēt visu, kas varētu ietekmēt SEO rezultātus, un tādējādi atrast un piedāvāt risinājumus.  Ja šie risinājumi neietilpst jūsu ikdienas darbā, deleģējiet uzdevumus un strādājiet kopā ar citām komandām. 

Ko darīt, ja uzņēmuma rezutātus ietekmē no tā neatkarīgi faktori?

Vissvarīgākais ir koncentrēties uz saziņu ar ieinteresētajām pusēm. Attiecībā uz jūsu klientiem koncentrējieties uz šādiem aspektiem, lai vairotu uzticību un palielinātu pirkuma uzticību:

  • piedāvājumi (sezonas piedāvājumi, dāvanu kartes, abonēšana); 
  • izmaksas (piegādes izmaksas); 
  • jūtīgs un radošs saturs un digitālās PR kampaņas;
  • darbs ar maksas komandām.

Citi raksti

B2B: Meta Reklāmas kā alternatīva LinkedIn

Sasniedziet savus ideālos B2B klientus Meta reklāmās par daļu no LinkedIn izmaksām, izmantojot šīs reklāmas radošās un mērķauditorijas mērķēšanas stratēģijas.

Uzzini vairāk

Desmit svarīgākie jautājumi par Google piekrišanas režīmu v2

Kas ir Google piekrišanas režīms v2 (Google Consent Mode v2) un kāpēc tas ir obligāts priekšnosacījums veiksmīgai mārketinga stratēģijai ikvienam, kas izmanto Google reklāmas un Analytics 2024. gadā?

Uzzini vairāk

FCR Digital sāk testēt Google Ads lielāko jaunumu – Demand Gen

Digitālā mārketinga aģentūra FCR klientiem dažādās nozarēs sākusi piedāvāt Google Ads produktu Demand Gen. Jaunajā, ar mākslīgo intelektu darbināmajā rīkā, kas tika izstrādāts īpaši sociālo platformu reklāmdevējiem, ir iekļautas jaunas funkcijas, inventārs un ieskats.

Uzzini vairāk