Meklētājprogrammu apvieno SEO un PPC, lai izveidotu visaptverošu interneta mārketinga stratēģiju. Bet vai mūsdienu SEM patiešām ir tikai PPC, palīdzēs noskaidrot FCR Digital apkopotā informācija.
Sākotnēji to sauca par "meklētājprogrammu mārketingu", bet tagad bieži tiek lietots īsāks apzīmējums "meklēšanas mārketings", kas ir SEO un PPC jumta termins. Taču mūsdienās liela daļa mūsu nozares pārstāvju SEM definē kā digitālās reklāmas stratēģiju, kurā jūs maksājat par savas tīmekļa vietnes parādīšanos meklētājprogrammu rezultātu lapās (SERP).
Gan SEO, gan PPC ir mārketinga veidi meklētājprogrammās. Organiskais meklēšanas mārketings un maksas meklēšanas mārketings ir atšķirīgi kanāli, bet mērķi un platformas galu galā ir vienādi: piesaistīt pareizos apmeklētājus jūsu tīmekļa vietnei, lai viņi varētu veikt pirkumu, pierakstīties pakalpojumam vai atrast meklēto atbildi.
SEM ir svarīgs, jo tā ir uz datiem balstīta pieeja mērķauditorijas atlasei visos tiešsaistes kanālos un saskarsmes punktos.
Mārketings meklēšanā ir centieni jebkurā meklētājprogrammā. Tas nozīmē, ka jums ir jārūpējas par "citām" meklētājprogrammām - no YouTube līdz TikTok, no Amazon līdz Apple un Yelp.
Optimizēt var visu, ko vien ar meklēt. Ja tā ir platforma, kas ļauj lietotājiem meklēt, un tajā ir reklāma – tas ir SEM.
Kad tirgotāji apvieno SEO un PPC, tiek radīta visaptveroša integrēta pieeja interneta mārketingam, kas nodrošina optimālus rezultātus. Un dati to apliecina.
"Auberge Resorts", apvienojot SEO un PPC vienā stratēģijā, novēroja vairāk nekā 126 % atdevi no PPC un 86% organiskās datplūsmas pieaugumu. Enerģijas piegādātājs, apvienojot SEO un PPC, palielināja tīmekļa vietnes apmeklētību par 71% un saņēma par 86 % vairāk vadīklu Google reklāmās.
"Coney Island Picnic" bija nepieciešama jauna tīmekļa vietne ar e-komercijas iespējām. Ar jaunu stratēģiju vietne tika papildināta ar vairāk nekā 775 atslēgvārdiem un pirmajos sešos mēnešos no 0 organiskās datplūsmas sesiju skaita pieauga līdz 2500 organiskajām sesijām mēnesī. No apmaksātajām kampaņām visaugstāko ROAS – 22,68x – nodrošināja zīmolu meklēšanas kampaņas, kas veicināja zīmola atpazīstamības palielināšanos. Kopumā, apvienojot SEO un PPC, "Coney Island Picnic" tikai 90 dienu laikā izveidoja jaunu zīmolu un pārdeva vairāk nekā 1000 produktu.
SEO un PPC apvienošana ir kā degvielas pielejšana SEM stratēģijas ugunij. Jūs iegūstat labāku ieskatu par konversiju rādītājiem, atslēgvārdu veiktspēju un paredzamo datplūsmu.
Kad 2000. gadu sākumā radās SEM, SEM = PPC + SEO. Šodien SEO un PPC ir nobriedušas un kļuvušas par stratēģiju apakšgrupām.
Tagad ir septiņi meklētājmārketinga veidi – organiskā, maksas, vietējā, balss, attēlu, veikalu un sociālā meklēšana.
Un ir astoņi PPC reklāmu veidi – maksas meklēšana, displejreklāmas, atkārtots mārketings jeb remārketings, video, sociālā, iepirkšanās, Gmail un Amazon reklāma.
SEO ir saīsinājums no angļu valodas search engine optimization (meklētājprogrammu optimizācija). SEO ir metode, ko izmanto, lai uzlabotu tīmekļa lapas vispārējo kvalitāti meklētājprogrammām. Jūs gūstat datplūsmu, izmantojot neapmaksātus vai bezmaksas meklēšanas sistēmas rezultātus.
SEO neattiecas tikai uz tādām meklētājprogrammām kā Bing un Google. SEO attiecas uz visām meklētājprogrammām, piemēram, YouTube, Pinterest, Amazon, TikTok utt.
PPC (pay-per-click) ir gadījums, kad reklāmdevējs maksā katru reizi, kad lietotājs noklikšķina uz viņa reklāmas. Jūs pērkat datplūsmu, izmantojot apmaksātus meklēšanas piedāvājumus.
Meklētājprogrammas var būt gan Google un Bing, gan Amazon, gan TikTok vai YouTube.
Ja ņemam vērā SEM sākotnējo aprakstu, SEM ir interneta mārketinga stratēģija, kas apvieno gan apmaksātu, gan organisku taktiku, lai palielinātu jūsu vietnes redzamību meklētājprogrammās.
SEO ir SEM "organiskā" daļa. SEO dažkārt sauc par "bezmaksas" datplūsmu, ko veicina atbilstošs saturs un veselīga tīmekļa vietnes veiktspēja.
PPC ir SEM "maksas" daļa.
Galvenās atšķirības starp SEO un SEM ir šādas:
Vai ir kādas līdzības starp SEM un SEO un PPC?
Starp SEM, PPC un SEO ir daudz kopīgu iezīmju.
Gan SEO, gan PPC ir šīs kopīgās iezīmes SEM stratēģijas veidošanā:
Nepieciešama A/B testēšana un eksperimentēšana, lai atbalstītu ilgtermiņa stratēģiju un INI.
Tas ir atkarīgs no jūsu uzņēmējdarbības mērķa. PPC ir labāks ātrai, īstermiņa peļņai, bet apvienojumā ar SEO – plašākai, ilgtermiņa stratēģijai. SEO ir ideāli piemērots holistiskākai, ilgtermiņa pieejai, kas ietver UX, saturu, PR utt.
Lai SEM stratēģija būtu veiksmīga, jums ir nepieciešama gan SEO, gan PPC. PPC jāizmanto kampaņas uzsākšanai un eksperimentiem, lai labāk izprastu savu mērķauditoriju. Tai jāpapildina jūsu SEO stratēģija. SEO ir jāņem vērā visās tīmekļa vietņu un interneta mārketinga taktikās.
Labi, tagad jūs, iespējams, esat vēl vairāk apmulsuši. Tāpēc paspersim soli atpakaļ.
Izdzēsīsim to šeit un tagad. SEM, meklētājprogrammu mārketings = puse SEO un puse PPC. SEM nav tas pats, kas PPC (pay-per-click). SEM ir nepieciešama gan maksas, gan neapmaksāta datplūsma.
Atgriežamies pie SEM patiesās definīcijas.
SEM ir SEO un PPC apvienošana, lai popularizētu jūsu vietni vai zīmolu, palielinot redzamību meklētājprogrammās ar maksas un organiskās datplūsmas palīdzību.
Tad kāpēc ir neskaidrības par to, ko nozīmē SEM? Tāpēc, ka Vikipēdija un daži populārākie resursi par šo tematu definē SEM kā interneta reklāmas modeli, kas nodrošina jūsu vietnei maksas datplūsmu no tādām meklētājprogrammām kā Google, Bing, YouTube, Pinterest, TikTok utt.
Šķiet pazīstami? Tāpēc, ka tā ir tieši tāda pati definīcija kā PPC. Jā, mēs zinām, ka tas var būt mulsinoši, taču tieši tā ir attīstījusies situācija. Mūsu nozare ir apmulsināta ar rakstiem, kuros SEM raksturots kā maksas par klikšķi (pay-per-click).
Bet divtūkstošo gadu sākumā meklētājprogrammu mārketings jeb SEM bija saistīts ar SEO un PPC apvienošanu vienā stratēģijā. SEM tika saprasts kā rotaļu laukums, kurā SEO un PPC spēlē kopā, lai sniegtu labumu visai mārketinga nozarei.
SEM tiek izmantots, lai aptvertu visu darbību optimizāciju meklētājprogrammās, neatkarīgi no tā, vai tā bija rāpuļprogrammu optimizācija, maksas sarakstu vai direktoriju pārvaldība. Tas aptvēra visas mārketinga darbības meklētājprogrammās.
Visiem kopīgi jāpārstāj jaukt SEM ar tā ekvivalentu PPC. Jums ir nepieciešama SEM stratēģija, lai konkurētu mūsdienu konkurētspējīgajā mārketinga vidē!
Tas ir līdzīgi kā toreiz, kad daži SEO profesionāļi vēlējās mainīt SEO nosaukumu "optimizācija meklētājprogrammām" uz "optimizācija meklēšanai visur" vai "optimizācija meklēšanas pieredzei". Bet tā nenotika.
Patiesībā SEM, PPC un SEO šodien ir tikai mārketings. Globālais SEO tirgus līdz 2028. gadam, domājams, pieaugs par 122,11 miljardiem ASV dolāru. Tas ir liels lēciens salīdzinājumā ar 65 miljardiem ASV dolāru 2016. gadā.
SEM var radīt revolūciju visās mārketinga jomās. Tā kā mākslīgais intelekts un automatizācija ir karstākie ikdienas temati, PPC un SEO speciālistiem būs mazāk sviru, ko izmantot, lai kontrolētu, kur tiek tērēta nauda.
Un, pateicoties pirmās puses datiem, SEM profesionāļi kļūs mazāk atkarīgi no pastarpinātiem skaitļiem, lai pamatotu lēmumus. Tagad uzņēmumiem būs vairāk jāpaļaujas uz individuālo kompetenci un izpratni par to, kā SEM iekļaujas kopējā ainā. SEM ir mārketinga nākotne.
Sociālie plašsaziņas līdzekļi ir kļuvuši par aizvien sadrumstalotāku un pretrunīgāku tirgu. Zīmoli tagad meklē alternatīvas platformas, kas piedāvā autentiskas un taustāmas iesaistīšanās iespējas, lai paplašinātu savu digitālo ietekmi.
Uzzini vairākMākslīgais intelekts (MI) arvien būtiskāk maina meklētājprogrammu algoritmus un SEO uzdevumus, ietekmē atslēgvārdu izpēti un satura veidošanu. Turklāt tas notiek par labu nevis Google sistēmas kontrolsarakstiem, bet meklētājiem – cilvēkiem, kas vēlas saņemt noderīgu informāciju.
Uzzini vairākSociālo mediju SEO stratēģija var palīdzēt jūsu uzņēmumam veidot dziļākas attiecības ar klientiem, optimizēt saturu, lai tas parādītos augstāk meklēšanas rezultātu lapās (SERP), un palīdzēt jums labāk sasniegt savu auditoriju tur, kur tā pavada visvairāk laika. Lūk, viss, kas jums jāzina, lai īstenotu veiksmīgu sociālo mediju SEO stratēģiju!
Uzzini vairāk