Lai uzlabotu pārdošanu un novērstu problēmas, uzņēmumam ļoti būtiski ir rast atbildes uz šiem jautājumiem.
Ja kādā no šiem punktiem ir nepilnības, tas var negatīvi ietekmēt gan pārdošanas procesu, gan uzņēmuma reputāciju, tādēļ ļoti svarīgi ir šos aspektus izvērtēt un izprast. To var paveikt, izmantojot divus bezmaksas rīkus – Google meklētājprogrammas Google meklēšanas konsoli un Google Analytics programmu, kas ir lielisks rīks, lai analizētu apmeklētāju uzvedību un rīcību mājas lapā.
Uz šo jautājumu pilnīgāko atbildi var gūt analizējot Google Analytics statistiku par mājas lapas apmeklētājiem. Lai to paveiktu, Google Analytics programmā ir jānosaka precīzi izmērāmi mērķi. Piemēram, tas var būt kontaktu sadaļas apmeklējums, kontaktu veidlapas aizpildīšana, e-veikala pirkumi.
Ja Jums nav pieredzes vai zināšanu, kā mājas lapai pievienot Google Analytics kodu, iestatīt mērķu izsekošanu un statistiku, palūdziet to Jūsu mājas lapas izstrādātājam vai digitālā mārketinga speciālistam.
Lai izvērtētu, vai mājas lapas apmeklētāji sasniedz mārketinga kampaņā izvirzītos mērķis, vispirms atrodiet attiecīgo pārskata ziņojumu. Dodieties uz Acquisition -> All Traffic -> Kanāli.
Šajā pārskatā ir redzami dažādi efektivitātes mērījumi, piemēram, sesijas, lietotāji, kā arī mājas lapas apmeklētāju uzvedības un kvalitātes rādītāji, piemēram, atlēcienu skaits, sesijas vidējais ilgums, mērķu izpildes skaits (mērķa sasniegšana) un mērķa reklāmguvumu līmenis. Mērķa reklāmguvumu līmenis uzrāda, vai klienti mājas lapā sasniedz mārketinga kampaņā izvirzītos mērķus.
Reklāmguvumu līmenis (atkarībā no avota) mēdz būt atšķirīgs, jo apmeklētāju efektivitātes mērījumi tiek veikti dažādos līmeņos un posmos.
Augstākie reklāmguvumu rādītāji pārsvarā tiek sasniegti palielinot plūsmu no meklētājprogrammām – no organiskās meklēšanas sistēmas, kā arī maksas reklāmām (Pay Per Click). Izmantojot tīmekļa vietnes optimizāciju, piemēram, SEO un PPC, šie divi kanāli visbiežāk nodrošina mājas lapai kvalitatīvāko apmeklējumu, jo šīs meklētājsistēmas pamatā izmanto cilvēki, kas ir visvairāk gatavi (nobrieduši) veikt pirkumu. Atkarībā no konkurences, šiem kanāliem visbiežāk ir salīdzinoši augsts konversiju līmenis 5-15%. Ja mājas lapā reklāmguvumu līmenis ir zemāks par 5% (tas nozīmē, ka no 100 cilvēkiem tikai 5 ir izrādījuši pastiprinātu interesi, uzdodot jautājumu vai pat veicot pirkumu). Tas var liecināt, par zināmām problēmām, piemēram, mājas lapa nav optimizēta, iespējams Google reklāmas kampaņā nav izvirzīti mērķi vai arī mājas lapā ir kādi citi šķēršļi, kas liedz sasniegt mērķus.
Zinot Jūsu mājas lapas reklāmguvumu līmeni un darījumu aptuveno vērtību, ar Google Test My Site, ir iespējams izvērtēt konkurentu mājas lapu kvalitāti un efektivitāti, atbilstoši tam veikt optimizāciju.
Google Analytics un Google meklēšanas konsole ir vērtīgi rīki, lai uzlabotu Jūsu mājas lapas efektivitāti un produktivitāti.
Līdz šī gada beigām palikuši mazāk nekā četri mēneši, un jūs, iespējams, esat sākuši vai drīz sāksiet radīt digitālā mārketinga plānu 2024. gadam. Lai jaunajā gadā paplašinātu un sasniegtu savus mērķus, izpētīsim piecas visbiežāk minētās digitālā mārketinga tendences.
Uzzini vairāk2023. gads neapšaubāmi ir nozīmīgs pagrieziena punkts mākslīgā intelekta jomā digitālā mārketinga pasaulē. Arī mārketinga pasaulē būtiskajā ziņojumā "Google Marketing Live" (GML) uzsvēra skaidras izmaiņas patērētāju meklēšanas uzvedībā un milzīgais potenciāls reklāmdevējiem izmantot Google mākslīgā intelekta produktus, lai piesaistītu viņu uzmanību efetīvāk nekā jebkad agrāk.
Uzzini vairākJa vien jūs pēdējos 18 mēnešus neesat pavadījis uz salas nekurienes vidū, jūs labi zināt, ka 1. jūlijā Google Analytics 4 (GA4) kā mūsu tīmekļa metrikas avots ieņēma centrālo vietu. Nācās atvadīties no Universal Analytics (UA), kas bija daudzu mārketinga speciālistu vecais draugs.
Uzzini vairāk