FCR logo

Blogs

Kā veicināt biznesa attīstību, analizējot apmeklētāju rīcību mājas lapā?

Lai veiksmīgi attīstītu biznesu,svarīgi ir zināt savu potenciālo klientu intereses un darbības mājas lapā. Viens no efektīvākajiem informācijas ieguves avotiem ir uzņēmuma mājas lapa. Tā ir kā spogulis, kas var palīdzētizprast potenciālo klientu rīcību, un līdz ar to būtiskākās pārdošanas problēmas un izaicinājumus. Kā pārvērst mājas lapu par ienesīgu pārdošanas kanālu?

Lai uzlabotu pārdošanu un novērstu problēmas, uzņēmumam ļoti būtiski ir rast atbildes uz šiem jautājumiem.

  1. Vai potenciālie klienti uzņēmuma mājas lapā sasniedz mārketinga kampaņā izvirzītos mērķus?
  2. Kādi ir apmeklētāju soļi, rīcība mājas lapā?
  3. Kādi šķēršļi apgrūtina veiksmīgu mājas lapas indeksēšanos Google meklētājprogrammā?

Ja kādā no šiem punktiem ir nepilnības, tas var negatīvi ietekmēt gan pārdošanas procesu, gan uzņēmuma reputāciju, tādēļ ļoti svarīgi ir šos aspektus izvērtēt un izprast. To var paveikt, izmantojot divus bezmaksas rīkus – Google meklētājprogrammas Google meklēšanas konsoli un Google Analytics programmu, kas ir lielisks rīks, lai analizētu apmeklētāju uzvedību un rīcību mājas lapā.

Kā novērtēt, vai mājas lapas apmeklētāji sasniedz mārketinga kampaņā izvirzītos mērķus?

Uz šo jautājumu pilnīgāko atbildi var gūt analizējot Google Analytics statistiku par mājas lapas apmeklētājiem. Lai to paveiktu, Google Analytics programmā ir jānosaka precīzi izmērāmi mērķi. Piemēram, tas var būt kontaktu sadaļas apmeklējums, kontaktu veidlapas aizpildīšana, e-veikala pirkumi.

Ja Jums nav pieredzes vai zināšanu, kā mājas lapai pievienot Google Analytics kodu, iestatīt mērķu izsekošanu un statistiku, palūdziet to Jūsu mājas lapas izstrādātājam vai digitālā mārketinga speciālistam.

Lai izvērtētu, vai mājas lapas apmeklētāji sasniedz mārketinga kampaņā izvirzītos mērķis, vispirms atrodiet attiecīgo pārskata ziņojumu. Dodieties uz Acquisition -> All Traffic -> Kanāli.

Efektivitātes mērījumi.

Šajā pārskatā ir redzami dažādi efektivitātes mērījumi, piemēram, sesijas, lietotāji, kā arī mājas lapas apmeklētāju uzvedības un kvalitātes rādītāji, piemēram, atlēcienu skaits, sesijas vidējais ilgums, mērķu izpildes skaits (mērķa sasniegšana) un mērķa reklāmguvumu līmenis. Mērķa reklāmguvumu līmenis uzrāda, vai klienti mājas lapā sasniedz mārketinga kampaņā izvirzītos mērķus.

Reklāmguvumu līmenis (atkarībā no avota) mēdz būt atšķirīgs, jo apmeklētāju efektivitātes mērījumi tiek veikti dažādos līmeņos un posmos.

Augstākie reklāmguvumu rādītāji pārsvarā tiek sasniegti palielinot plūsmu no meklētājprogrammām – no organiskās meklēšanas sistēmas, kā arī maksas reklāmām  (Pay Per Click). Izmantojot tīmekļa vietnes optimizāciju, piemēram, SEO un PPC, šie divi kanāli visbiežāk nodrošina mājas lapai kvalitatīvāko apmeklējumu, jo šīs meklētājsistēmas pamatā izmanto cilvēki, kas ir visvairāk gatavi (nobrieduši) veikt pirkumu. Atkarībā no konkurences, šiem kanāliem visbiežāk ir salīdzinoši augsts konversiju līmenis 5-15%. Ja mājas lapā reklāmguvumu līmenis ir zemāks par 5% (tas nozīmē, ka no 100 cilvēkiem tikai 5 ir izrādījuši pastiprinātu interesi, uzdodot jautājumu vai pat veicot pirkumu). Tas var liecināt, par zināmām problēmām, piemēram, mājas lapa nav optimizēta, iespējams Google reklāmas kampaņā nav izvirzīti mērķi vai arī mājas lapā ir kādi citi šķēršļi, kas liedz sasniegt mērķus.

Zinot Jūsu mājas lapas reklāmguvumu līmeni un darījumu aptuveno vērtību, ar Google Test My Site, ir iespējams izvērtēt konkurentu mājas lapu kvalitāti un efektivitāti, atbilstoši tam veikt optimizāciju.

Google Analytics un Google meklēšanas konsole ir vērtīgi rīki, lai uzlabotu Jūsu mājas lapas efektivitāti un produktivitāti.

Citi raksti

Maldinājumi par Youtube reklāmu

Bens Džonsons Google radošo darbu direktors uzsver dažus kļūdainus cilvēku priekšstatus par YouTube reklāmu, kā arī Google komanda sniedz ieteikumus kā varētu pārveidot maldinājums par labu reklāmu.

Uzzini vairāk

Kāds mājas lapas saturs uzrunās tieši jūsu mērķauditoriju?

Uzņēmuma mājas lapā Jūs varat radoši izpausties, veidojot visdažādāko saturu. Taču, ja vēlaties uzrunāt tieši savu mērķauditoriju, precīzi izvēlieties formu un vēstījumu, ko vēlaties nodot saviem potenciālajiem klientiem.

Uzzini vairāk

Atsauksmes mājas lapā – rīks, kas pārliecinās potenciālos klientus un radīs uzticamību!

Lai Jūsu potenciālie klienti iegādātos Jūsu produktus / pakalpojumus, Jums tie ir jāpārliecina. Vispārliecinošākais rīks ir klientu atsauksmes par Jums kā uzņēmumu, Jūsu produktu vai pakalpojumu, Jūsu uzņēmuma servisu. Šīs atsauksmes būtiski izvietot gan Jūsu uzņēmuma mājas lapā, gan sociālajos tīklos, gan Google servisos. Tām ir jābūt saturīgām, viegli uztveramām un pārliecinošām.

Uzzini vairāk