FCR logo

Blogs

Internacionālā biznesa attīstība - tirdzniecības uzlabošana

Kompānija Google kopā ar Euromonitor veica aptauju, kurā piedalījās 6000 pircēji no dažādām Eiropas valstīm. Aptaujas mērķis bija noskaidrot pircēju tiešsaistes uzvedību iepērkoties ārzemju interneta veikalos, un saprast, kas palīdz vai traucē veikt šos pirkumus.

Pēdējo piecu gadu laikā sešās Eiropas valstīs (Polija, Vācija, Itālija, Nīderlande, Spānija, Lielbritānija) pārrobežu iepirkšanās pieauga vairāk kā divas reizes. 2020. gadā šī tendence turpināja augt vēl straujāk pateicoties pandēmijas laikam. Cilvēki biežāk sāka iepirkties tiešsaitē, un minēto valstu pārrobežu pārdošanas apjomi sasniedza 30 miljardus eiro.

Pārrobežu (cross-border) tirdzniecības uzlabošana

Neskatoties uz to, ka pircēji bieži vien atrod labākus piedāvājumus ārzemju e-veikalos, pirkumi tomēr bieži vien tiek veikti vietējā tirgū. Kāpēc tā? Apskatīsim dažas problēmas, kas cilvēkus attur no pirkumiem citu valstu e-veikalos. 

1.   Piegādes laiks 

Piegādes ātrumam ir liela nozīme lēmuma par pirkumu pieņemšanā. Pārsvarā pircēji dod priekšroku ātrākām piegādēm, taču būs gatavi gaidīt ilgāk, ja tiks piedāvātā zemāka cena. Vidējā statistika liecina, ka pircēji ir gatavi gaidīt trīs dienas ilgāk, ja preces cena būs par 30% zemāka. Tirgotājiem, kuri piedāvā garāku piegādes laiku, būtu jāsamazina cenas, lai saglabātu konkurētspēju.

Padoms tirgotājiem

Piedāvājot ātrāku piegādes laiku, nekā Jūsu uzņēmums spēj nodrošināt, var piesaistīt klientu sākotnējam pirkumam. Taču, ja apsolītais netiks pildīts, tas krasi samazinās otreizējā pirkuma iespēju. Piedāvājiet vairākas piegādes iespējas parunikālām cenām!

2. Mājaslapa svešvalodā 

Potenciālos klientus var atturēt tādas mājas lapas un e-veikali, kuru saturs ir citā valodāvai cenas norādītas svešā valūtā. Sākotnēji zemākas cenas piedāvājums var palīdzēt pārvarēt radušās neērtības, tomēr ilgtermiņā cilvēki izvēlās vietnes viņiem saprotamā valodā un valūtā. 

Padoms tirgotājiem

Pārliecinieties, ka jūsu vietne ir lokalizēta, lai jūsu e-veikala lietotāji pirkumus varētu veikt ērti un viekārši. Daži lokalizācijas funkciju piemēri: lapas saturs dzimtajā valodā, pazīstamas norēķinu un piegādes iespējas, cenas uzrādītas vietējā valūtā.

3.Kvalitāte un uzticēšanās

Patērētāji vēlas iepirkties pie tirgotājiem, uz kuriem viņi var paļauties. Pat, ja ir bijis nepiemērots (nederīgs izmērs) vai sliktas kvalitātes produkts, tirgotājs, nodrošinot labu preču atgriešanas procesu un garantijas, saglabās lojalitāti savu pircēju acīs. 

Padoms tirgotājiem

Mazumtirgotāji var veidot patērētāju uzticību, piedāvājot vieglu preču atgriešanas procesu, skaidri paziņojot par produktu garantijām, piedāvājot kvalitatīvus produktus un laika gaitā pierādot to ar klientu atsauksmēm. 

Aura Leimontaite asociētais konsultants

Euromonitor International un Michał Protasiuk Google pētījumu vadītājs

Citi raksti

Piecas digitālā mārketinga tendences, kas būs aktuālas 2024. gadā

Līdz šī gada beigām palikuši mazāk nekā četri mēneši, un jūs, iespējams, esat sākuši vai drīz sāksiet radīt digitālā mārketinga plānu 2024. gadam. Lai jaunajā gadā paplašinātu un sasniegtu savus mērķus, izpētīsim piecas visbiežāk minētās digitālā mārketinga tendences.

Uzzini vairāk

"Google Marketing Live " uzsver mākslīgā intelekta produktus

2023. gads neapšaubāmi ir nozīmīgs pagrieziena punkts mākslīgā intelekta jomā digitālā mārketinga pasaulē. Arī mārketinga pasaulē būtiskajā ziņojumā "Google Marketing Live" (GML) uzsvēra skaidras izmaiņas patērētāju meklēšanas uzvedībā un milzīgais potenciāls reklāmdevējiem izmantot Google mākslīgā intelekta produktus, lai piesaistītu viņu uzmanību efetīvāk nekā jebkad agrāk.

Uzzini vairāk

Google UA un GA4 metriku salīdzinājums: būtiskākās atšķirības

Ja vien jūs pēdējos 18 mēnešus neesat pavadījis uz salas nekurienes vidū, jūs labi zināt, ka 1. jūlijā Google Analytics 4 (GA4) kā mūsu tīmekļa metrikas avots ieņēma centrālo vietu. Nācās atvadīties no Universal Analytics (UA), kas bija daudzu mārketinga speciālistu vecais draugs.

Uzzini vairāk