Pēdējo piecu gadu laikā sešās Eiropas valstīs (Polija, Vācija, Itālija, Nīderlande, Spānija, Lielbritānija) pārrobežu iepirkšanās pieauga vairāk kā divas reizes. 2020. gadā šī tendence turpināja augt vēl straujāk pateicoties pandēmijas laikam. Cilvēki biežāk sāka iepirkties tiešsaitē, un minēto valstu pārrobežu pārdošanas apjomi sasniedza 30 miljardus eiro.
Pārrobežu (cross-border) tirdzniecības uzlabošana
Neskatoties uz to, ka pircēji bieži vien atrod labākus piedāvājumus ārzemju e-veikalos, pirkumi tomēr bieži vien tiek veikti vietējā tirgū. Kāpēc tā? Apskatīsim dažas problēmas, kas cilvēkus attur no pirkumiem citu valstu e-veikalos.
1. Piegādes laiks
Piegādes ātrumam ir liela nozīme lēmuma par pirkumu pieņemšanā. Pārsvarā pircēji dod priekšroku ātrākām piegādēm, taču būs gatavi gaidīt ilgāk, ja tiks piedāvātā zemāka cena. Vidējā statistika liecina, ka pircēji ir gatavi gaidīt trīs dienas ilgāk, ja preces cena būs par 30% zemāka. Tirgotājiem, kuri piedāvā garāku piegādes laiku, būtu jāsamazina cenas, lai saglabātu konkurētspēju.
Padoms tirgotājiem
Piedāvājot ātrāku piegādes laiku, nekā Jūsu uzņēmums spēj nodrošināt, var piesaistīt klientu sākotnējam pirkumam. Taču, ja apsolītais netiks pildīts, tas krasi samazinās otreizējā pirkuma iespēju. Piedāvājiet vairākas piegādes iespējas parunikālām cenām!
2. Mājaslapa svešvalodā
Potenciālos klientus var atturēt tādas mājas lapas un e-veikali, kuru saturs ir citā valodāvai cenas norādītas svešā valūtā. Sākotnēji zemākas cenas piedāvājums var palīdzēt pārvarēt radušās neērtības, tomēr ilgtermiņā cilvēki izvēlās vietnes viņiem saprotamā valodā un valūtā.
Padoms tirgotājiem
Pārliecinieties, ka jūsu vietne ir lokalizēta, lai jūsu e-veikala lietotāji pirkumus varētu veikt ērti un viekārši. Daži lokalizācijas funkciju piemēri: lapas saturs dzimtajā valodā, pazīstamas norēķinu un piegādes iespējas, cenas uzrādītas vietējā valūtā.
3.Kvalitāte un uzticēšanās
Patērētāji vēlas iepirkties pie tirgotājiem, uz kuriem viņi var paļauties. Pat, ja ir bijis nepiemērots (nederīgs izmērs) vai sliktas kvalitātes produkts, tirgotājs, nodrošinot labu preču atgriešanas procesu un garantijas, saglabās lojalitāti savu pircēju acīs.
Padoms tirgotājiem
Mazumtirgotāji var veidot patērētāju uzticību, piedāvājot vieglu preču atgriešanas procesu, skaidri paziņojot par produktu garantijām, piedāvājot kvalitatīvus produktus un laika gaitā pierādot to ar klientu atsauksmēm.
Aura Leimontaite asociētais konsultants
Euromonitor International un Michał Protasiuk Google pētījumu vadītājs
SEM nozīmē "meklēšanas mārketings" (search engine marketing). Tas ir process, kurā tiek apvienotas SEO un PPC pieejas, lai izveidotu holistisku interneta mārketinga stratēģiju, kas veicina datplūsmu un atpazīstamību, izmantojot meklētājprogrammas un pamatojoties uz lietotāja meklēšanas vaicājumu.
Uzzini vairākIkvienas vietnes tekstu struktūra ir svarīgs aspekts SEO optimizācijai. Ja saturs ir skaidri strukturēts, iespējas ieņemt labas pozīcijas Google būs lielākas. Šajā bloga ierakstā pastāstīsim, kāpēc teksta struktūra ir būtiska!
Uzzini vairākMākslīgais intelekts jeb AI var izklausīties pēc oksimorona, taču tas padara mūsu pasauli gudrāku, automatizējot uzdevumus, izstrādājot skaitļošanas risinājumus un uzlabojot efektivitāti. Mākslīgais intelekts, kas kādreiz bija zinātniskās fantastikas materiāls, aizvien vairāk ietekmē dzīvi ļoti smalkos veidos.
Uzzini vairāk