FCR logo

Blogs

Google UA un GA4 metriku salīdzinājums: būtiskākās atšķirības

Ja vien jūs pēdējos 18 mēnešus neesat pavadījis uz salas nekurienes vidū, jūs labi zināt, ka 1. jūlijā Google Analytics 4 (GA4) kā mūsu tīmekļa metrikas avots ieņēma centrālo vietu. Nācās atvadīties no Universal Analytics (UA), kas bija daudzu mārketinga speciālistu vecais draugs.

Šajā rakstā pastāstīsim par galvenajām mērījumu atšķirībām starp Universal Analytics un Google Analytics 4 un to ietekmi uz datu analīzi un pārskatu sniegšanu.

Izaicinājums: vēsturiskie dati

Viens no lielākajiem izaicinājumiem, ar ko var saskarties mārketinga komandas, būs kārtējā perioda datu salīdzināšana ar gada vēsturiskajiem datiem, lai novērtētu izaugsmes panākumus. Ņemot vērā būtiskās izmaiņas GA4 datu mērīšanā salīdzinājumā ar UA, datu salīdzināšana starp abiem nebūs vienāds scenārijs.

Salīdzināšanas scenārijs "āboli pret āboliem" ir iemesls, kādēļ daudzi ļoti centās panākt, lai GA4 tiktu izveidots, darbotos un tiktu vākti dati līdz 2022. gada 1. jūlijam. Tas ļautu veikt patiesu salīdzinājumu. Kas notiks, ja jūs esat viens no tiem, kas kavējas (nevajag justies slikti – tādu ir daudz!), kuri nevarēs veikt patiesu salīdzinājumu "āboli ar āboliem"? Lūk, kas jums jāzina.

Būtībā atšķirīgi datu modeļi

UA pamatā bija sesijas un lapu skatījumi. GA4 pamatā ir notikumi un parametri. Ar abām metodēm var vākt un apkopot datus, taču atskaites rezultāti būs atšķirīgi. 

Ko tas nozīmē vienkāršā valodā?

Jūs sastapsieties ar gadījumiem, kad metriku sauc vienādi, tāpēc jums ir kārdinājums ticēt, ka skaitļiem vajadzētu pilnībā sakrist vai vismaz pietuvināties. Tomēr jūs varat konstatēt dažas atšķirības. 

Lietotāju skaits. Ja salīdzina lietotāju/jaunu lietotāju skaitu vienā un tai pašā laika periodā, pārskatā var redzēt, ka GA4 noapaļo skaitļus, bet turklāt GA4 paziņotais lietotāju skaits ir par aptuveni 8% mazāks nekā UA.  Jauno lietotāju rādītājs ir vēl izteiktāks – noapaļotos skaitļos atšķirība ir gandrīz 14%). 

Sesijas. GA4 ir pāris būtiskas atšķirības sesiju skaitīšanā, kas patiesībā padara skaitīšanu precīzāku. Lai gan abās platformās ir noklusējuma sesijas laika iestatījums 30 minūtes, UA atsāk sesiju pusnaktī un ģenerē jaunu sesiju, kad tiek noklikšķināts uz UTM akcijas koda. Ja jūs varētu tam sekot, būtībā "sesiju skaita" skaitļi, par kuriem jūs vienmēr ziņojat, nav gluži precīzs skaitlis. GA4 netiek restartēts pusnaktī un netiek ģenerēta jauna sesija, ja tiek noklikšķināts uz UTM akcijas koda. 

Konversijas. Konversiju aprēķināšanas veids abās platformās atšķiras. UA aprēķina tikai vienu konversiju katrā sesijā katram mērķim. Piemēram, lietotājs vairākas reizes noklikšķina uz "klikšķināt, lai piezvanītu". Tomēr lietotājs to neizpilda un atceļ zvanu, pirms tas tiek veikts pirmo reizi. Šim mērķim tiks ieskaitīta tikai viena konversija. Turpretī GA4 katru reizi ieskaitīs konversiju, pat ja viens un tas pats konversijas notikums sesijas laikā tiks reģistrēts vairākas reizes (tas pats lietotājs, tā pati vietne, tas pats apmeklējums). 

Svarīgi saprast pareizo kontekstu. No vienas puses, varētu apgalvot, ka GA4 palielina faktisko konversiju skaitu, jo būtībā viena un tā pati persona vairākas reizes noklikšķina uz saites "zvans" (iespējams, ar vienu mērķi). No otras puses, varētu teikt, ka viss, kas jūs patiešām interesē, ir tas, vai lietotājs ir konvertējies, izmantojot aicinājumu veikt darbību, nevis tas, cik mēģinājumu bija nepieciešams konkrētajā sesijā. Neatkarīgi no tā, kura metode jums šķiet labāka, GA4 metode tādējādi ir virzība uz priekšu.

Ja mēs runājam par konversiju "Pievienot grozam", kad lietotājs ielika vienu apavu pāri grozā, pēc tam turpināja iepirkties un pievienoja zeķes, GA4 to uzskatītu par diviem konversijas notikumiem.  Varētu apgalvot, ka GA4 divu konversijas notikumu skaitīšana ir atbilstoša (atkarībā no tā, kā jūs izvēlaties to aplūkot).

Atšķirīgs skats uz veiktspējas rādītājiem

GA4 sniedz mums jaunu veidu, kā domāt par uzņēmuma veiktspējas rādītājiem un to, kas ir patiešām svarīgi.

Sesijas. Jau aprakstījām atšķirības starp to, kā abas platformas aprēķina sesijas, bet GA4 mūs virza uz to, lai domātu par sesijām, kas faktiski rada nozīmīgu iesaistīšanos vietnē. Viens no pirmajiem izsaukumiem, ko pamanīsiet, ir "iesaistes sesijas", kas ir vienkārši to sesiju skaits, kurās lietotājs patiešām kaut ko darījis.

Iesaistīšanās rādītāji. Par "iesaistes sesiju" var uzskatīt tikai tad, ja tā ilgst ilgāk par 10 sekundēm, ja tajā ir viens vai vairāki konversijas notikumi vai ja tajā ir divi vai vairāki lapas/ekrāna skatījumi. Jūs varat tam piekrist vai nepiekrist, bet tieši to GA4 izmanto kā standartu. "Iesaistes sesija" nav UA metrika!

Atlēcienu līmenis. Kāda paaudze mārketinga speciālistu labprāt ziņoja par zemu atlēcienu līmeni kā panākumu rādītāju. Tomēr tā ne vienmēr ir lieliska metrika. Tāpat kā jebkurai veiksmes metrikai, arī šeit noteicošais ir konteksts. Piemēram, vienkārša recepšu lapa var perfekti veikt savu uzdevumu, bet uzrādīt augstu atlēcienu rādītāju. Lietotājs saņēma to, pēc kā bija atnācis (recepti), un pēc tam laimīgs aizgāja. Vai tas ir slikti? Patiesībā nē. Tas ir labi lietotājam. 

Atlēcienu līmenis GA4 vairs nav kā atsevišķa metrika. Tagad jūs varat atsaukties uz iesaistīšanās rādītāju, kas paredzēts, lai parādītu kvalitatīvu vietnes apmeklējumu procentuālo īpatsvaru. (Atkal saskaņā ar kvalitātes definīciju.) 

Ja sākat ar 100 un no tā atņemat iesaistes rādītāju, teorētiski iegūsiet kaut ko līdzīgu atlēcienu līmenim.

Notikumi. Par to, kā GA4 apstrādā notikumus, pastāstīsim atsevišķā rakstā. Šajā materiālā tikai īsumā atgādināsim par atšķirībām:

  • UA notikumi tiek izmantoti, lai izsekotu vietnes darbības, kas ne vienmēr rada veiksmes stāstu. Piemēram, sākumlapā ir ievietots videoklips. Šis videoklips tiek atskaņots līdz galam. Pēc šī videoklipa pabeigšanas nav "Paldies" lapas, ko var viegli iestatīt kā standarta konversijas mērķi. Tā vietā ir Notikumi.
  • UA ļauj piešķirt Notikumiem kategoriju, darbību un etiķeti, lai sniegtu plašāku aprakstu un kontekstu. Notikums tiek ieskaitīts, kad tiek aktivizēta darbība. Piemēram, ja sākumlapā ir videoklips un tiek sekots līdzi pabeigšanas gadījumiem.
  • GA4 nav kategorijas, darbības vai marķējuma, tāpēc tagad nav jēgas to apgūt. GA4 viss ir notikums. 

Piemēram:

Lapas skatījums = Notikums

Sesijas sākums = Notikums

Pirmais apmeklējums = Notikums

Ritināšana = Notikums

Noklikšķiniet = Notikums

Video sākums = Notikums

Failu lejupielāde = Notikums

Videoklipa virzība = Notikums

Video pabeigts = Notikums

Pierakstīšanās jaunumiem = Notikums

Kontaktu iesniegšana = Notikums

Skatīt meklēšanas rezultātus = Notikums

Jūs saprotat ideju, vai ne?

Viss, ko ir vērts mērīt, ir notikums.

Skatījumi pret datu plūsmām

UA var būt viena vienkārša tīmekļa vietne, un tajā var būt izveidots prātam neaptverams skaits skatījumu. Atkarībā no tā, kuru skatījumu skatāties, var redzēt dažādus skaitļus, tāpēc bija vērts to saprast. 

GA4 vairs nav skatījumu. Tā vietā ir datu plūsmas. Tos var apskatīt sadaļā Administrators > Datu plūsmas. Ja iepriekš UA esat iestatījis vairākus skatījumus, GA4 būs jāpārbauda datu plūsmas iestatījumi, lai pārliecinātos, ka mēra to, kas ir svarīgs jūsu uzņēmumam. 

Viena no GA4 priekšrocībām ir tā, ka jūs varat labāk redzēt precīzāku lietotāju skaita atspoguļojumu. 

Piemēram, datu plūsma var būt tīmekļa vietne vai lietotne. Ja jūsu uzņēmumam ir arī sava mobilā lietotne, tas var būt ieguvums. 

Pāreja no UA uz GA4

Ja līdz 2022. gada 1. jūlijam neesat izveidojuši un aktivizējuši GA4, 2023. gada jūlija datiem nebūs pieejami patiesi salīdzinoši dati gada griezumā. Tāpēc esiet uzmanīgi, kā ziņojat par skaitļiem! 

Ja jums nav citas izvēles, kā tikai uzrādīt UA datus par iepriekšējo gadu, pievienojiet lielu zvaigznīti un paskaidrojumu. Cerams, ka šis raksts sniegs nelielu kontekstu un rezerves informāciju, kad jums jautās, kāpēc tā.

Citi raksti

Bluesky iekaro lietotāju mīlestību. Kā to izmantosim digitālajā mārketingā?

Sociālie plašsaziņas līdzekļi ir kļuvuši par aizvien sadrumstalotāku un pretrunīgāku tirgu. Zīmoli tagad meklē alternatīvas platformas, kas piedāvā autentiskas un taustāmas iesaistīšanās iespējas, lai paplašinātu savu digitālo ietekmi.

Uzzini vairāk

Kā mākslīgais intelekts maina SEO par labu cilvēkam

Mākslīgais intelekts (MI) arvien būtiskāk maina meklētājprogrammu algoritmus un SEO uzdevumus, ietekmē atslēgvārdu izpēti un satura veidošanu. Turklāt tas notiek par labu nevis Google sistēmas kontrolsarakstiem, bet meklētājiem – cilvēkiem, kas vēlas saņemt noderīgu informāciju.

Uzzini vairāk

SEO: Kā vietnes rangu Google ietekmē sociālie mediji

Sociālo mediju SEO stratēģija var palīdzēt jūsu uzņēmumam veidot dziļākas attiecības ar klientiem, optimizēt saturu, lai tas parādītos augstāk meklēšanas rezultātu lapās (SERP), un palīdzēt jums labāk sasniegt savu auditoriju tur, kur tā pavada visvairāk laika. Lūk, viss, kas jums jāzina, lai īstenotu veiksmīgu sociālo mediju SEO stratēģiju!

Uzzini vairāk