FCR logo

Blogs

Google Bard MI sola neticamas iespējas. Eiropā bažas par privātumu

Vēl viens jauns vārds mākslīgā intelekta pasaulē! Bard ir Google izstrādāts sarunvalodas ģeneratīvais mākslīgā intelekta tērzēšanas robots, kas sākotnēji balstīts uz lielo valodas modeļu (LLM) saimes LaMDA un vēlāk uz PaLM LLM.

Bard tika izstrādāts kā tieša reakcija uz OpenAI ChatGPT uzplaukumu, un 2023. gada martā tas tika izlaists ierobežotā apjomā, saņemot vēsas atsauksmes, bet maijā – sākta izplatīšana arī citās valstīs. Eiropas Savienībā pagaidām nav pieejams, jo ir bažas par draudiem privātumam.

Lasi arī FCR Digital bloga rakstu par mākslīgā intelekta izmantošanu digitālajā mārketingā!

Ko spēj Google Bard AI?

Google Bard AI ir neticami spēcīgs rīks, kas var palīdzēt digitālajiem tirgotājiem radīt augstas kvalitātes saturu, efektīvāk sadarboties ar klientiem, iegūt vērtīgu ieskatu klientu uzvedībā un ietaupīt laiku. 

Tā kā mākslīgā intelekta tehnoloģija turpina attīstīties, Bard neapšaubāmi kļūs par vēl būtiskāku rīku uzņēmumiem, kas vēlas būt priekšā un attīstīties arvien konkurētspējīgākā digitālajā vidē.

Kā tieši Bard var palīdzēt digitālajā mārketingā? 

Satura radīšana. Viens no būtiskākajiem izaicinājumiem, ar ko saskaras digitālie tirgotāji, ir saistoša un kvalitatīva satura radīšana. 

Izmantojot Bard, mārketinga speciālisti var izmantot valodas modeļa dabiskās valodas apstrādes iespējas, lai radītu pārliecinošu un atbilstošu saturu, kas rezonē ar auditoriju. 

Šim saturam var būt dažādas formas, tostarp sociālo plašsaziņas līdzekļu ieraksti, emuāru raksti, e-pasta biļeteni un citi.

Klientu iesaiste. Bard var izmantot, lai izveidotu tērzēšanas robotus, kas var sarunāties ar klientiem dabiskās valodas formātā. Tas var palīdzēt digitālajiem tirgotājiem personalizētāk un jēgpilnāk sadarboties ar klientiem, sniedzot viņiem ātras un precīzas atbildes uz viņu jautājumiem un problēmām. 

Datu analīze. Bard var integrēt ar dažādiem datu analīzes rīkiem, lai sniegtu ieskatu par klientu uzvedību, vēlmēm un tendencēm. Šo informāciju pēc tam var izmantot, lai optimizētu digitālā mārketinga kampaņas un uzlabotu vispārējo uzņēmējdarbības stratēģiju.

Laika ietaupījums. Bard var automatizēt dažādus uzdevumus, piemēram, satura veidošanu un klientu iesaistīšanu, atbrīvojot laiku, lai mārketinga speciālisti varētu pievērsties citiem svarīgiem kampaņu aspektiem.

ES pauž bažas par privātumu

Google nācies atlikt sava mākslīgā intelekta tērzēšanas robota Bard darbības uzsākšana Eiropas Savienībā, jo galvenais datu regulators blokā nupat pauda bažas par privātumu.

Īrijas Datu aizsardzības komisija 13. jūnijā paziņoja, ka tehnoloģiju gigants līdz šim nav sniedzis pietiekamu informāciju par to, kā tā ģeneratīvais mākslīgā intelekta rīks aizsargā eiropiešu privātumu, lai pamatotu tā palaišanu ES. Dublinā bāzētā iestāde ir Google galvenā Eiropas datu uzraudzītāja saskaņā ar bloka Vispārīgo datu aizsardzības regulu (GDPR).

"Google nesen informēja Datu aizsardzības komisiju par savu nodomu šonedēļ uzsākt Bard darbību ES," sacīja komisāra vietnieks Greiems Doils. Uzraudzības iestādei "šajā brīdī nebija ne detalizētas informācijas, ne arī datu aizsardzības ietekmes novērtējuma vai jebkādas apliecinošas dokumentācijas".

Īrijas regulators paziņoja, ka ir lūdzis un gaida, lai uzņēmums "steidzami" iesniegtu detalizētu novērtējumu un atbildētu uz papildu jautājumiem par to, kā Bard ievēro ES datu aizsardzības noteikumus. "Šonedēļ Bard nesāks darbību," sacīja Doils. Šo jautājumu "nepārtraukti izskata" Īrijas regulators, kas "pēc iespējas ātrāk" dalīsies informācijā ar citām Eiropas datu aģentūrām.

Mākslīgā intelekta sacensību apstākļos Google kopš marta ir izvērsis kampaņu, lai stātos pretī konkurentiem OpenAI ChatGPT un Microsoft Bing Chat 180 valstīs, tostarp gan ASV, gan Lielbritānijā. 

Taču tehnoloģiju uzņēmums līdz šim ir turējies nomaļus no ES valstīm, kur ietekmīgi privātuma regulatori jau iepriekš vērsušies pret ģeneratīvā AI sensāciju ChatGPT par iespējami nepareizu rīkošanos ar cilvēku datiem un juridiska pamata trūkumu tā algoritmam saskaņā ar GDPR.

"Maijā mēs paziņojām, ka vēlamies padarīt Bard plašāk pieejamu, tostarp Eiropas Savienībā, un ka to darīsim atbildīgi, sadarbojoties ar ekspertiem, regulatoriem un politikas veidotājiem," sacīja Google pārstāvis. "Šī procesa ietvaros esam runājuši ar privātuma regulatoriem, lai atbildētu uz viņu jautājumiem un uzklausītu atsauksmes."

Martā Itālijā uz laiku tika aizliegta ChatGPT. Vairākas Eiropas privātuma aizsardzības iestādes Itālijā, Vācijā un Spānijā ir sākušas pētīt šo AI rīku; Eiropas regulatoru tīkls – Eiropas Datu aizsardzības kolēģija – izveidojusi darba grupu, lai to izvērtētu, ziņo resurss Politico.eu.

Jācer, ka politikas veidotāji drīzumā tiks skaidrībā par privātuma aizsardzības niansē un arī mēs varēsim iepazīties ar ChatGPT konkurentu – gaidām ar nepacietību!

Citi raksti

B2B: Meta Reklāmas kā alternatīva LinkedIn

Sasniedziet savus ideālos B2B klientus Meta reklāmās par daļu no LinkedIn izmaksām, izmantojot šīs reklāmas radošās un mērķauditorijas mērķēšanas stratēģijas.

Uzzini vairāk

Desmit svarīgākie jautājumi par Google piekrišanas režīmu v2

Kas ir Google piekrišanas režīms v2 (Google Consent Mode v2) un kāpēc tas ir obligāts priekšnosacījums veiksmīgai mārketinga stratēģijai ikvienam, kas izmanto Google reklāmas un Analytics 2024. gadā?

Uzzini vairāk

FCR Digital sāk testēt Google Ads lielāko jaunumu – Demand Gen

Digitālā mārketinga aģentūra FCR klientiem dažādās nozarēs sākusi piedāvāt Google Ads produktu Demand Gen. Jaunajā, ar mākslīgo intelektu darbināmajā rīkā, kas tika izstrādāts īpaši sociālo platformu reklāmdevējiem, ir iekļautas jaunas funkcijas, inventārs un ieskats.

Uzzini vairāk